Eksotika: Ingrid Gran Turismo

Italijanski butični proizvajalec je predstavil skupino brez prednjega menjalnika in s širokim razponom prestavnih razmerij. Z 12- ali 11-stopenjskim menjalnikom.

Malo drugačne, a v osnovi povsem klasične zadnje menjalnike, gonilke in kasete italijanske Ingrid (kar je anagram besede riding) smo doslej videvali na po meri sestavljenih gorskih in gravel kolesih, zdaj pa prihajajo tudi na cesto. Niso za vsakogar, a so prijetna, predvsem oblikovna osvežitev v okolju, kjer prevladujejo veliki trije, s svojimi rešitvami pa jim skušata sramežljivo konkurirati še Rotor in FSA. Ingrid sicer ne ponuja celotne skupine komponent, ampak samo gonilke, zadnje verižnike in zadnje menjalnike. Tako se zaplete že pri kompatibilnosti.

Kompatibilnost?

Menjalnik Gran Turismo je torej na voljo za 11 (RD1-R11S ) ali 12 prestav (RD1-R12S) prestav. Izdelan je iz kombinacije CNC-obdelanega aluminija 7075-T6 in 3D-tiskanih elementov iz poliamidnih-najlonskih vlaken PA12, izbiramo pa lahko med dolgo in kratko kletko. 11-stopenjski ima samo kratko kletko in je očitno kompatibilen samo s Sramovimi 11-stopenjskimi ročkami. Varianto, kompatibilno s Shimanovimi 11-stopenjskimi ročkami, naj bi še dodali.

12-stopenjski pa je na voljo z dolgo ali kratko kletko in je kompatibilen s Campagnolovimi 12-stopenjskimi ročkami in celo s 13-stopenjsko skupino Ekar, če ročki omejimo delovanje na 12 prestav.

Vsi so na voljo v dveh barvah: surovi aluminijasti in imitirani titanovi. Dobra stran? Vsi deli so zamenljivi!

Osvežujoče oglata

Nova gonilka CRS-R2 iz aluminija 2024 je navdušujoče oglata in naj bi bila primerna za cesto, gravel in ciklokros. Za nižjo težo so jo izdolbli, a precej konservativno, z dvema manjšima luknjama po celi dolžini. Roki sta sicer precej kratki, kar je trend v zadnjem obdobju, predvsem pa nestandardnih mer 166,25 mm, 170 mm in 173,75 mm. 30-milimetrska os je iz aluminija 7075. Na voljo je v enakih barvah kot menjalnik in dodatno še v črni.

Oh, kljub zasoljeni ceni orodja za namestitev ne dobimo zraven, ampak vzamejo še 29,40 evrov.

Dokupiti je treba tudi zobnik, na voljo so 44T, 48T in 52T.

Potem so tu še tri različne kasete. 11-redna ima razpon 10-46T in je kompatibilna samo z ohišjem XD. 12-redna z razponom 10-48T je prav tako na voljo samo za sistem XD. Le 12-redno z razponom 11-44T pa lahko namestimo tudi na klasičen Shimanov sistem HG.

Zapleteno? Seveda, tako je, če sestavljate kolo po delih.

Veliko gramov in veliko evrov

Če dovolite moje skromno mnenje glede dizajna: Ingrid Gran Turismo je hud kot poper. Če se ozremo na specifikacije, pa navdušenje nekoliko uplahne, če vam je seveda pomembna teža. Menjalnik tehta 270 gramov (domnevamo, da je to sicer odvisno tudi od kletke), kar še zdaleč ni malo: mehanska Ultegra RD-R8000-GS z dolgo kletko tehta 210 gramov, Shimano 105 (RD-R7000-GS) pa okoli 230 gramov.

Gonilka z zobnikom je po teži nekoliko bolj konkurenčna Shimanovi srednje cenovni skupini , saj tehta skupaj z zobnikom slabih 600 gramov, kaseta pa tehta od 294 gramov do 318 gramov, kar je celo nekoliko manj od – sicer precej manjše – Ultegre.

In koliko stane prestavljanje z Ingrid? 549 evrov stane zadnji menjalnik. Več kot 50 evrov je torej dražji kot Shimanov Dura Ace … elektronski Di2! Za gonilko vzamejo 449 evrov in še 149 za zobnik, za kaseto pa od 349 do 369 evrov.

Eksotika ni bila še nikoli poceni

Smiselna je debata o tem, ali so sistemi brez prednjega menjalnika primerni za cestno kolesarjenje. Za dirkanje na najvišji ravni se je že izkazalo, da niti ne. Fantje ekipe Aqua Blue Sport so se pred leti trudili na kolesih 3T Strada in Lasse Norman Hansen je celo zmagal v Avstraliji, a na splošno še zdaleč niso bili zadovoljni.

Ni pa nujno, da z eno težavo manj, ki jo vedno predstavlja prednji menjalnik, ne bodo zadovoljni rekreativni kolesarji. Marsikateri umirjeni rekreativec tudi s kompaktno gonilko redko uporabi najtežje prenose. Če ni tekmovalno nastrojen, ga ne motijo pretirano niti veliki preskoki med prestavami, ki so običajni pri sistemih 1x. Če mu veliko pomeni dober ter predvsem drugačen videz, proračun pa ni preveč zategnjen, se lahko ozre po eksotiki, ki sicer ne prihaja od daleč, iz italijanske dežele Marke, če smo natančni.

Razburjanje je ob tem ceniku in sploh ob razmerju med evri in grami odveč, saj nihče ne želi nikogar opetnajstiti. Lepi butični izdelki imajo pač svojo ceno. Edino vprašanje je: vam je všeč?

Komentarji

Zmago1
7. 4. 2021 09:47

Oblika deluje mogoče všečna, ker je nov design, isto kot pri avtih, nov je lepši ker smo starega gledali kajpavem 5,10 let, je pa to stvar subjektivne ocene, meni recimo napis DURA-ACE prevaga vsako obliko. Oglata oblika je drugače s stališča prenašanja obremenitev slaba, saj dodaja težo na mestih ki sploh ne nosijo, kar se tiče izdolbin so spet na takih mestih in take oblike, da dajejo prednost obliki pred funkcijo,...tako da kar se tega tiče brca v temo. Nekompatibilnost je naslednji felhler,...še najbolj zagreti navdušenec bo s težavo skombiniral ročke+prestave+da bo delalo kot je treba, kaj je z rez. deli, support čez 3 leta recimo? Zadnji žebel v krsto je pa seveda cena,...ne vem kdo bo sploh to kupil in zakaj?

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.