Baterijski visokotlačni čistilec Aqua2go

Zima je v polnem zamahu in s tem tudi svinjarija, ki jo moraš s kolesa sprat po vsaki vožnji. Včasih že na poti.

Obstaja le en razlog, zakaj bi raje živel v svoji hiši, kot v večstanovanjski. V svoji hiši bi imel na toplem prostor za pranje kolesa. Ostale uboge pare brez priključka za vodo in elektriko se moramo znajti kot vemo in znamo. Rešitev je malo morje, a kolikor toliko udobna je le baterijski visokotlačni čistilec. Žal so eni nerazumno dragi. Drugi prešibki. Tretji sploh nimajo akumulatorja in moraš imet pri roki 12-voltno vtičnico. Četrti imajo premajhen rezervoar za vodo. Aqua2go izpolnjuje vse zahteve.

Dovolj moči, dovolj vode

Aqua2Go je nizozemsko podjetje, ki ima v svoji liniji štiri modele baterijskih visokotlačnih čistilcev in ta je cenovno najugodnejši, najšibkejši in ima najmanjšo posodo. V praksi se izkaže, da moč vodnega curka s tlakom 9 barov zadošča oziroma je za pranje koles šibkejši curek celo primernejši, 17-litrske posode pa za pranje enega blatnega kolesa niti ni treba napolniti do vrha.

Dve uri polnjenja baterije zadošča za do pol ure delovanja pri najmočnejšem curku, v praksi torej s polno baterijo zlahka opereš več koles oziroma petkrat napolniš posodo z vodo, preden zmanjka energije . Za skrajne primere je priložen in v ohišje varno spravljen polnilec za 12-voltno vtičnico. Ko utripa rdeča lučka, se akumulator polni. Ko zasveti zelena, je poln.

Rezervoar ima pri strani mrežo, v katero se spravi šest metrov dolgo cev. Skratka, zelo je dolga. Prav pride, če se recimo lotiš pranja domače terase, nekateri pa menda operejo z Aqua2Go tudi avto. Pri 17 litrih prosotornine je zoprno le to, da je aparat z do vrha napolnjeno posodo pač težak, torej kar okoli 21 kilogramov. Zraven so morda tudi zato dodali trak za nošenje prek rame, ki pa ga niti nisem uporabil.

Moč curka se uravnava z vrtenjem glave razpršilne pištole. S pritiskom na sprožilec se vklopi črpalka, ko popustimo, se po nekaj trenutkih samodejno izklopi tudi črpalka. Če sprožilec pomaknemo naprej, voda teče brez prekinitev. Priložena je krtača, ki za pranje kolesa sicer ni bog ve kako uporabna, in nastavek za prhanje. Namestimo ju na pištolo, a moramo prej odviti glavo. Za rezervo sta v škatli še nastavka za cev in tesnila.

Priprava

Rezervoar se sname tako, da ga zavrtimo za in dvignemo, nameščanje na ohišje pa zahteva nekaj pozornosti, da ne pritisnemo na ventil in vode ne polijemo po tleh. Kak deciliter sem polil med prvo rabo. Po parketu. Potem dobiš grif in se mi to ni več zgodilo. Nameščanje cevi je popolno preprosto, kot smo ga vajeni pri ceveh napravah. Na terenu pritisneš na z gumo prevlečen gumb za vklop, ki bi bil morda lahko dal boljšo povratno informacijo. Zaslišiš vklop črpalke in že lahko pereš.

Pozor! Daljši, trisekundni pritisk na gumb, napravo zaklene. Ob prvi uporabi mi je uspelo tudi to. Ne vem čemu se zaklene, ampak tako je. Odkleneš jo tako, da jo za kratek čas spet priklopiš na omrežje, kar ni najbolj praktično, res pa si napravo ponesreči zakleneš samo enkrat.

In kako opere?

Toliko, kolikor si usposobljen. Dejstvo je, da velike količine, morda že trdovratno zasušenega blata spiraš z okvirja dlje, kot z močnejšimi čistilci, a pri tem manj verjetno prodreš z vodo v ležaje. Za temeljito pranje zelo blatnega gravel kolesa sem porabil običajno kakšnih deset litrov vode, s tem da sem posodo z milnico napolnil že v stanovanju. A pri pranju z vodo nisem štedil in če bi se potrudil, bi zlahka opral dve blatni kolesi. Trdovratno umazanijo sem spiral z močnim curkom, po miljenju pa s šibkim oziroma razpršenim.

Kolo, umazano od daljše vožnje po mokri cesti mi je uspelo oprat s približno šestimi litri vode, spet brez varčevanja. Časovno zaradi nekoliko šibkejšega curka, kot ga nudijo močnejše naprave, morda za pranje blatnega kolesa izgubiš minuto ali dve časa, torej praktično nič.

Koliko časa dejansko vzdrži baterija? Po pravici povedano, ne vem. Ni se mi ljubilo meriti in preveč vode bi odplaknil v kanalizacijo.

Reši zakon! Ne peri kolesa v kopalnici.

Aqua2Go je postal zvezdnik mojega Instagrama. To niti ni nenavadno, saj se s težavami pranja koles srečujemo vsi v večstanovanjskih hišah. Zanimal pa je tudi kolege, ki sicer imajo možnost za priklop močnejše naprave. Morda zato, ker jim žena ne dovoli pranja kolesa na vrtu ali pa iščejo čistilec, ki ga lahko vzamejo na pot in udobno operejo kolo tudi na dopustu ali preden ga natovorijo v prtljažnik.

Pod črto? Pranje je vedno nadležno opravilo. Ampak nič ni bolj svinjsko in navsezadnje časovno potratno pa tudi za partnerske odnose nevarno, kot pranje kolesa v kopalnici. Saj smo vendar ljudje. Uporabi tehnologijo, ki je na voljo.

Aqua2Go

Prostornina rezervoarja: 17 L
Največji tlak: 9 bar
Baterija: litij-ionska, 2200 mAH
Avtonomija baterije: do 30 minut
Čas polnjenja akumulatorja: 2 uri
Dolžina cevi: 6 m
Teža: 4 kg
Cena: 169,90 EUR (v akciji 135,92 EUR)
Posodil: www.sport-point.si

Komentarji

Odkar sem stanovalec bloka, se mi zdi najboljša rešitev pranje na Petrolu. Žetone kupiš že prej, ko je zunaj mokro vzameš enega sabo. Na poti domov na Petrol, ki je najbližje in je stvar urejena. En žeton zlahka zadostuje za blatnega gorca. Tudi dva bi lahko opral.

Hja, to je možna rešitev, ni pa idealna ... kje je potem razmaščevanje, šamponiranje, brisanje ...

Imam to zadevo že dve leti ravno iz razloga življena v bloku. Dobro se obnese, res pa nisem uporabljal drugih nastavkov kot klasično pištolo...

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.