Vuelta, 7. etapa: Valverde spet udaril, a zmagal je Woods

Na zadnji dirki sezone so velika imena lačna zmag, zato je dirko težko nadzirati. V igro sta se vrnila Valverde in Bennet, Woods pa je nadaljeval serijo zmag EF na tritedenskih dirkah. Vojna za rdečo majico se danes nadaljuje z bitko na vzponu, ki ga bo Vuelta obiskala prvič.

Gomez Sport

Richard Carapaz (Ineos Grenadiers) je včeraj prvič vozil v rdeči majici in že so na Ineos pritisnili z vseh strani. Tako so na dveh zahtevnih vzponih čez Puerto de Orduña le s težavo nadzirali prednost velike ubežne skupine z nekaj vrhunskimi in za skupni seštevek nevarnimi kolesarji. Carapaz je za nekaj kilometrov virtualno celo izgubil rdečo majico.

Ineos Grenadiers komandira s težavo

Kot je običajno za tritedenske dirke, je bil začetek eksploziven, a se potem peloton nikoli ni zares ustavil. Po 60 kilometrih je bila povprečna hitrost 47 km/h, spredaj pa je bilo 17 kolesarjev, med njimi Sepp Kuss (Jumbo-Visma). Na prvem vzponu na Orduño pa se je glavnina raztrgala. Ineos-Grenadiers ni odreagiral, čeprav so se odpeljali Alejandro Valverde (Movistar), George Bennett (Jumbo-Visma) in Mikel Nieve (Mitchelton-Scott), ki so za rdečo majico zaostajali samo od tri do tri minute in pol. Podcenjevanje? Napaka?

Gomez Sport

Posledica je bila hitra dirka za 35 ubežniki. Morda je marsikdo razmišljal, da je bil beg Kussa in Benneta, Rogličevih najboljših pomočnikov nespametna poteza. A nagarala sta se verjetno manj kot Carapazovi pomočniki. Tono energije sta porabila predvsem Dylan van Baarle in Andrey Amador, trpeli pa so tudi ostali. Chris Froome, ki se je sredi dirke za nekaj časa spet pojavil v ospredju, je zaostal 11 minut. Rogličevi so medtem križarili na varnih pozicijah v pelotonu, Bennett pa se je mimogrede vrnil v deseterico in tako postal nevaren za skupni seštevek.

Na podobne karte je igral Movistar, ki je imel med ubežniki kar tri: Carlosa Verono, Joseja Joaquina Rojasa in Valverdeja, ki je spet zablestel, krojil dogajanje v ospredju, a na koncu priznal premoč Michaelu Woodsu (EF) in Omarju Fraileju (Astana). Zaostanek za Carapazem je Valverde zmanjšal za 57 sekund in tako na devetem mestu zaostaja samo še dve minuti. V prvi deseterici pa ima Movistar še Enrica Masa in Marca Solerja. Grenadierjem ne bo lahko …

Gomez Sport

Med ubežniki spet velikani kolesarstva

Michael Woods si je na dirki Pariz–Nica zlomil stegnenico, a zaradi tega praktično ni izpustil nobene dirke: nastopil je že na toskanskih belih cestah in na Dirki od Tirenskega do Jadranskega morja že zmagal v etapi. Na Valonski puščici je bil tretji, na Liege– Bastogne–Liege sedmi, na Vuelto pa menda ni prišel kot kapetan. Zaradi padca v prvi etapi je tako ali tako takoj izpadel iz boja, a je k sebi prišel hitro in že v nedeljski etapi s ciljem na Formigalu osvojil drugo mesto. Po dnevu počitka pa še zmago, čeprav beg sploh ni bi načrtovan.

Gomez Sport

Zmagati je bilo taktično težko, potem ko je ostal skupaj z Valverdejem. Bolj kot bi Woods napadal, hitrejša bi bila skupinica v ospredju in več bi pridobil Španec v primerjavi z Woodsovim moštvenim kolegom Hughom Cartyhem. Po drugi strani pa je lahko obračal kakšen vat manj z izgovorom, da ima zadaj kapetana. Za EF se je še ena etapa razpletla sanjsko.

Veteran Valverde, ki so mu poleti gotovo manjkali tekmovalni kilometri, je očitno iz etape v etapo boljši. Če je slednjič uspelo na Giru zmagati Petru Saganu, bo gotovo enkrat tudi španskemu asu. Od leta 2003 sta brez njegove zmage minili samo dve sezoni: ko je bil suspendiran zaradi druženja z Eufemianom Fuentesom.

Gomez Sport

Tim Wellens (Lotto-Soudal) je v pikčasti majici najboljšega hribolazca užival samo dva dni. Včeraj je veljal za enega od favoritov v begu, a na gorskih ciljih ni bil v ospredju. Virtualno pikčasto majico je po prvem gorskem cilju oblekel Kuss. A na drugem je bil boljši Guillaume Martin (Cofidis), ki je torej še enkrat potrdil, da ga do Madrida zanima maillot de puntos.

Danes ima Roglič novo priložnost za zmago

Roglič je kljub navitemu tempu v glavnini užival pred dnem, ko bo gotovo skušal zmanjšati zaostanek za Carapazem. Kmalu bomo na polovici dirke in po izkušnji iz Francije se bodo pri Jumbo-Vismi potrudili, da ne bo treba nevarno staviti na majhne časovne razlike. Glede na agresivno dirkanje je vprašanje, če si že želi obleči rdečo majico, a to bo tako ali tako težko.

Ker v ponedeljek ni bil pozitiven na koronavirus niti en udeleženec v ogromni karavani Vuelte, pa lahko peloton bolj optimistično taktizira brez strahu, da bo sezone konec že jutri.

 

8. etapa

Štart: Lagroño (465 m)
Cilj: Alto de Moncalvillo (1490 m)
Razdalja: 164,5 km
Višinska razlika:3000 m
Etapa z gorskim ciljem druge in zaključnim vzponom prve kategorije je videti preprosta, a se bo spet nabralo kar 3000 metrov višinske razlike, na koncu pa bodo v ospredju fantje iz prve deseterice. Zanimivo bo videti, ali bodo to isti kolesarji, ki so blesteli v prvih dveh etapah, ali bo kdo od njih tokrat odpadel ali pa se bo vmešal kakšen nov. V nobenem primeru pa si na zahtevnem Alto de Moncalvillu nihče ne more privoščiti slabega dne.
V prvem delu bodo križarili med vinogradi. Videti je, da je ravnine malo, vendar tudi ne daljših klancev, kjer bi lahko pobegnili specialisti za vzpone. Trasa se začne počasi vzpenjati po sedemdesetih kilometrih, uradni začetek vzpona 2. kategorije na Puerto de la Raso (9,8 km/5,3 %) pa je takoj po letečem cilju, na 104. kilometru. Tam se bo glavnina temeljito razredčila, sploh če se bo spet izmuzila večja skupina z neugodnimi kolesarji. Na katerikoli drugi dirki bi bilo to skoraj neverjetno, a ne na Vuelti, sploh letošnji.
Čeprav gre pričakovati ugodno vreme, na vrhu 1385 metrov visokega klanca ne bo toplo, verjetno manj kot deset stopinj Celzija. Spust v dolino je dolg, pred zaključnim vzponom pa sta po profilu sodeč še dva klančka.
Alto de Moncalvillo (8,3 km/9,2 %) je na Vuelti na sporedu prvič in očitno gre za precej zakotno cesto, saj je Googlove kamere še niso posnele. Menda je cesta ozka in bolj ali manj od začetka do konca zakrita z gozdom. Glede na pomanjkanje časa v letošnji sezoni verjetno velika večina klanca še ni videla.
Začne se s 6-odstotnim kilometrom, potem se skoraj do konca vzpenja z od 7- do 9-odstotnim naklonom. A ne brez strmejših odsekov: v četrtem kilometru je 500 metrov dolg 10-odstotni odsek, najtežje pa je med 5. in 7. kilometrom, ko je praktično ves čas naklon čez 10 odstotkov, v nekaj sto metrih pa celo 15 odstotkov. Bolj položnih je šele zadnjih nekaj sto metrov

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.