Raziskava: kateri vozniki imajo največ psihopatskih lastnosti?

Stari stereotip pravi, da vozniki BMW-jev ne uporabljajo smernikov, vozijo na odbijačih, parkirajo na mestih za invalide in kolesarje prehitevajo na milimetre. Neznanstvena raziskava iz Velike Britanije stereotip … potrjuje.

Pixabay

Je za volani avtomobilov treh prestižnih nemških znamk res več kretenov ali jih samo prej opazimo, ker so večji in jim jih tudi malo zavidamo? Kakorkoli, tudi ta raziskava ima očitne pomanjkljivosti: od premajhnega in nejasno razloženega vzorca do dejstva, da so se vozniki na nek način samoocenjevali.

Povej kakšen avto voziš

Raziskavo je pri agenciji 3Gem naročil spletni primerjalnik cen odsluženih vozil Scrap Car Comparison. Zajeli so 2.000 lastnikov dvajsetih različnih znamk avtomobilov v Veliki Britaniji. Odgovarjali so na dvanajst vprašanj, s katerimi neodvisna spetna stran o mentalnem zdravju Psych Central ocenuje stopnjo psihopatskosti posameznikov.

Rezultat do 18 točk pomeni, da vprašani ne kaže znakov psihopatije, rezultat od 19 do 26 točk nakazuje na možnost psihopatije, od 27 do 36 točk pa je verjetnost psihopatije velika.

Za vsako od dvajsetih znamk avtomobil, štirih tipov motorja, osmih barv in glede na to, ali si je lastnik dal izdelat personalizirano registrsko tablico, so izračunali povprečno število točk lastnikov teh avtomobilov.

BMW, zlata barva, električni avto

Ne bo te presenetilo, da so na prvem mestu vozniki BMWjev s povprečnim rezultatom 12,1. Tesno sledijo vozniki Audijev z rezultatom 11,7. Vozniki Fiatov na tretjem mestu že precej zaostajajo s povprečjem 7,1. Kam sodijo tisti z Mercedes-Benzi? Na sedmo mesto s povprečjem 5,9. V spodnji del lestvice so se uvrstili lastniki znamk avtomobilov, ki veljajo za racionalen nakup: Seat (4,3), Kia (3,2) in na zadnjem mestu Škoda (3,2).

Precej bolj presenetljivi so rezultati glede na tip pogona. Ne tisti, ki priganjajo šestvaljnike in osemvaljnike, ampak vozniki električnih avtomobilov so s povprečno 16 točkami prvi na neslavni lestvici. Z 9,8 točkami sledijo vozniki hibridnih avtomobilov, šele potem pridejo na vrsto dizelaši (7 točk) in bencinarji (5,2).

Nepresenetljiva je lestvica glede na barvo. Tisti z avtom zlate barve so zbrali v povprečkju 12,7 točk, a domnevam, da je bilo v vzorcu 2000 avtomobilistov v raziskavi zelo malo tistih s tako izstopajočo barvo. Z 12,2 točke sledijo vozniki rjavih avtomobilov, 8,5 so jih povprečno zbrali lastniki zelenih. Sledijo manj vpadljive barve, a imajo, presenetljivo, tisti z rdečimi avtomobili najmanjšo tendenco da so psihopati – 4,9 točk.

Precej več točk so nabrali tudi tisti s personaliziranimi tablicami (13,8 točk) v primerjavi z običajnimi (5,3 točke).

Med 2000 vozniki lahko pričakuješ dvajset psihopatov

Skratka: ni dobro zobati češenj z voznikom zlatega električnega Audija z registrsko tablico LJ BADASS – če privzamemo stereotip, da so Ljubljančani najbolj ogrožujoča vrsta v cestnem prometu. Res pa ob vseh drugih pomanjkljivosti študije manjkajo podatki o razredu vozila, moči motorja in tako dalje.

Ob raziskavi so poudarili, da nihče od vprašanih ni dosegel toliko točk, da bi ga lahko kvalificirali kot psihopata. A glede na statistiko, ki pravi, da je v svetovni populaciji pribižno en odstotek psihopatov, se zdi to skoraj neverjetno. V vzorcu te raziskave bi torej mogli pričakovati nič manj kot dvajset psihopatov.

Če klikneš na izvorni članek, lahko tudi sam opraviš preizkus, koliko psihopata je v tebi. Zanimivo bi bilo narediti tudi raziskavo glede na tip kolesarjev. Vemo, da splošna populacija stereotipizira kot kretene predvsem cestne kolesarje v klubskih dresih amaterskih ekip, »ki mislijo, da so Roglič«, in vozijo v skupinah. Se pa bojim, da bi se po analogiji e-avtomobilistov precej visoko uvrstili tudi e-kolesarji. To, da nekdo vozi na domnevno bolj ekološki pogon, še ne pomeni, da je boljši človek.

 

Primer slabe ljubljanske prakse

Pred objavo članka sem skočil na kolo. Vozniška kultura je v Ljubljani vedno slaba, a tokrat je bilo že v prvih osemsto metrih neverjetno nezabavno.
Prvi stik: Kia, ki je imela prednost.
Drugi stik: Voznik me je skušal izsiliti, ko je zavijal levo. Audi A6 ali A8. Na obrazu mu ni bilo videti, da mu je žal, kvečjemu je bil slabe volje, ker je moral popustit.
Tretji stik: skoraj me je zbil voznik, ki je prijpeljal z neprednostne. Volkswagen Golf. Voznik se je opravičil.
Četrti stik: ob zavijanju desno čez kolesarsko stezo me je izsilil mopedist, raznašalec za modrega ponudnika dostave.
Kakšnih sto metrov naprej sem bil priča Fiatu Stilu in Volkswagnu Golfu, ki drug za drugim nista ustavila pred prehodom za pešce.
Kakorkoli, najhujša primerka današnjega dne sta bila taksist z Oplom Zafiro, ki je imel precej prostora v okolici, a je raje parkiral na kolesarsko stezo, in voznik električnega skiroja neugotovljene znamke, ki je pripeljal po kolesarski stezi naproti in se ni hotel umaknit.

Komentarji

Ali moram zamenjati avto? 🤔

Kia!

Odkar sva se izselila iz Ljubljane sem imel v enajstih mesecih le en konflikt - na HFG, z voznikom BMW-ja. Pa tukaj nisem čisto nič manj na kolesu.

Kot rojen, vzgojen in nikoli od tu izseljen Ljubljančan lahko samo potrdim stereotip, da je v Ljubljani z okolico situacija najhujša, morda na svetu :)

A ni bil na HFG v akciji Faove :lol:

Imas prav. Črn Tiguan je bil. Mestni terenci... 🙃

Tudi na svetu bi znalo držati. Na bikepackanju v Portu smo bili pozitivno presenečni nad vozniško kulturo. Spoznali smo lokalni kolesarski par, ki se je odpravljal na izlet v Slovenijo. Absolutno se nista strinjal z našo oceno stanja tam. V veliko zadrego pa sta nas spravila z vprašanjem, kaj lahko pričakujeta pri nas. Tako kot mi, sta tudi ona preživela.

Mestni terenci so super stvar, ker komod zapelješ na pločnik. Če ni preveč razmočeno, tudi na zelenico.

Ja, super so. Če hočes parkirati na kolesarski moraš ponavadi prej preplezati robnik.

Križišče Šmartinska/Topniška/Vilharjeva (pod bivšo Kolinsko), dnevno borba z avtomobili, ki zavijajo desno in ne upoštevajo zelene za pešce/kolesarje. Dunajska, pri Plečnikovemu stadionu, prehod za pešce, kjer moraš pritisniti tipko in počakati na zeleno. Vedno znova najmanj dva, trije s ful hitrostjo v rumeno in rdečo, enkrat je šlo za pol metra, da me ni nekdo zbil, ko sem imel zeleno. K sreči je pripeljal policijski avto in smo mimogrede "uredili zadevo". Kolesarska ob Topniški, avti zavijajo levo, ostali direkt na kolesarsko, ne glede nato, da so te tik pred tem prehiteli in videli, da se pelješ po kolesarski. Ko potrkaš po avtu in prosiš za prostor, te pošljejo na pločnik?! Dvakrat v minulem letu sem imel avto na kolesarski stezi, enkrat prazen, enkrat voznik za volanom. Počasi sem pripeljal, se pripravil, potem pa počil po stranskem ogledalu, da se je zložilo v napačno smer in se mirno odpeljal dalje. Tudi ozrl se nisem, ko se je tisti avtomobilist skoraj razpočil od dretja... Dejansko imam včasih občutek, kot da imamo kolesarji v Ljubljani narisano tarčo na hrbtu :(

iz mojih izkuženj so največji debili na cesti so na območju Iga in pa Vrhnike.
Povdarjam,govorim iz lastnih izkušenj.Malce za njimi je pa že Grosuplje.

Predvsem okoli Novega mesta,Črnomlja ter Kočevja z okolico ni priporočljivo imet opravka z posadko dotičnih in podobnim avtom,ponavadi jih upravljajo brez vozniških dovoljenj

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.