Bodi kul: izberi kolo
Kako je mogoče, da na e-skiroju nihče ni videti kul? In kako je mogoče, da je videti kul vsak kolesar?Pixabay
Vozniki avtomobilov mrzijo kolesarje, kolesarji mrzijo voznike avtomobilov. Pešci mrzijo vse. Koga mrzijo vozniki električnih skirojev, ne vem. Ampak vsi mrzijo voznike električnih skirojev.
Kaj ti bo e-kolo, če imaš e-skiro?
Ko razmišljam, da e-skiro ne more biti vozilo prihodnosti (navsezadnje ni niti avtonomno vozilo), se vedno spomnim na nazadnjaštvo cesarja Viljema II. Leta 1886, potem ko je Karl Benz predstavil prvi avto Benz Patent-Motorwagen, je zadnji nemški cesar izjavil: »Verjamem v konja. Avtomobil ni nič več kot prehoden fenomen.« Konji sicer še obstajajo, avtomobili tudi, ne pa več Nemško cesarstvo.
Ne bi rekel, da so e-skiroji prehoden pojav, ker so resnici na ljubo noro praktični in še smešno poceni. Neverjetno se mi zdi, da jih prodajajo kar telekomunikacijski operaterji, in to že za 350 evrov ali na 24 obrokov za dobrih deset evrov mesečno Toliko te dni stane nekaj litrov nafte. In, kar je še huje: normalnega električnega kolesa, ki ga moraš navsezadnje še vedno gonit in ga precej teže spraviš v prtljažnik, stane nekje od 1.500 evrov naprej.
Ljudje bi se radi samo poceni, hitro in brez truda pripeljali v službo.
Celo jaz, ki sem nor na kolesarjenje, in sem letos prevozil s kolesom vsaj petkrat več kilometrov kot z avtom, težko argumentiram, zakaj je električno mestno kolo boljša možnost od električnega skiroja.
Še vedno zmaga dobro, staro, rabljeno mestno kolo za petdeset evrov. Ampak tega je treba gonit in ljudje neradi prihajajo v službo preznojeni, pravijo. Tudi v prtljažnik ga težko stlačijo za vsakodnevno pot od Horjula do Dolgega mostu, kjer prestopijo na e-skiro veliko raje, kakor na mestni avtobus.
Poleg tega je elektrika postala kul, nekakšen odgovor na vse tegobe tega sveta, ki jih je nemogoče rešiti enostavno s tem, da vključiš lasten pogon. Vsi so za elektriko (razen, ko jo je treba nekako proizvajat). E-nekaj. E-vse.
Žal pa e-kolo ni cenejše od e-skiroja. Ni lažje. Ni manjše. Ni manj zahtevno za vzdrževanje.
Samo dva argumenta govorita v prid električnega kolesa. Varnejše je. In, bolj pomembno: bolj kul je.
Če daš kaj nase, pojdi raje z biciklom
Moram pa priznat, da, tako kot cesar Viljem II., sploh ne vem o čem pišem. E-skiro sem preizkusil le dvakrat. Obakrat me je bilo strah. Bolj kot enkrat in edinkrat, ko sem se do konca ulice in nazaj peljal s 600-kubičnim motorjem. Celo bolj takrat, ko sem naredil dva kroga na precej navitem minomotu in me je, ko sem se ravno opogumil in odprl do konca, na grbini vzdignilo v zrak in se nisem razbil samo po čudežu.
S skirojem je nekaj narobe. Ciklistika je grozna. Kolesa so premajhna. Pozicija na njem je obupna. Po mojem si proizvajalci niso mislili, da bodo to ljudje dejansko vozili v odprtem prometu. Za premikanje po pristaniščih in skladiščih, mogoče še v kampu od prikolice do plaže, to že. Toda: po cestah, pločnikih, kolesarskih stezah?
Na pločnik sodi e-skiro toliko, kot bicikel – sploh ne. Na cesto sodi toliko, kot bicikel – vsekakor. Na kolesarski stezi je pa nebodigatreba. Najprej z blaznim užitkom, ki ga seveda razumem, pospeši kot strela, ampak končna hitrost, je ravno tolikšna, da je samemu sebi nevaren, a obenem čisto malo počasnejši od kolesarja. Ravno toliko, da ga je skoraj nemogoče prehitet, tudi zato, ker se nikoli ne pelje naravnost, ampak se kar naprej umika komaj opaznim neravninam, ki jih kolesar z ustrezno velikimi kolesi in ustrezno napumpanimi gumami prevozi kot profesor.
Skuter za novo dobo
Neverjetno je, da se mulariji zdi fajn, ko se vozijo s temi stroji. Včasih sta gor po dva, videl sem tudi že trio. E-skiro je leta 2020 verjetno nekaj podobnega, kot je bil skuter sredi devetdesetih. In še čelade ti na e-skiroju ni treba nositi obešene na roko, vsaj če si star več kot 18 let.
Ampak, v resnici ni kul.
Gibanje kolesarja je elegantno. Vsak otrok, ki je šele zvozil, stara mama z motiko in grabljami, z redkimi izjemami, kot je neki štirikratni zmagovalec Toura, je videti na kolesu dobro. Nekaj magičnega je v tem, da se s krožnimi gibi nog z relativno lahkoto premikaš relativno hitro. Podobno velja za skiro – če je na nožni pogon.
In potem to primerjaj z nekom, ki stiska zadnjico na skiroju!
Komentarji
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.