Ocene: dresi moškega World Toura 2022

Prihaja tisti čas v letu, ko gledaš televizijo in ti ni nič jasno. Kdo je kdo? Vsi dresi vseh moških ekip svetovne serije na enem kupu. Skupaj z ocenami.

Bora-Hansgrohe

Nove drese vedno pričakujemo z grozo in tudi tokrat se mnogi niso izneverili tradiciji. Več kot tretjina ekip sicer ni spremenila popolnoma ničesar. Opazen je trend belih rokavov, sicer pa je kot vedno kup groznih izdelkov, a celo nekaj takih, ki bi jih brez sponzorskih znakov mirno kupil in se z njimi pokazal na rundi.

Kaj si pa ti misliš? Kdo je najbolj zgrešil in kdo te je najbolj navdušil? Kakšen je po tvojem mnenju lep moštveni dres?

  Ocena Dresi Čelada Očala Čevlji
Astana-Kazahstan 10 Giordana Limar / /
Bora-Hansgrohe 10 Le Col Specialized 100% Specialized
Movistar 9 La Passione Abus 100% Fizik
Israel Start-Up Nation 9 Jinga HJC Scicon /
Cofidis 8 Van Rysel Ekoi Ekoi /
AG2R-Citroen 8 Rosti HJC Smith /
Bahrain Victorious 7 Ale Rudy Project Rudy Project /
Ineos Grenadiers 7 Bioracer Kask Oakley /
Lotto-Soudal 7 Vermarc Ekoi Ekoi /
Jumbo-Visma 7 Agu Lazer Agu Shimano
UAE Emirates 7 Gobik Met Scicon /
Groupama-FDJ 7 Ale Giro / /
Bike-Exchange-Jayco 6 Ale Giant Scicon /
Trek-Segafredo 6 Santini Bontrager Koo Bontrager
DSM 6 Nalini Scott / /
Quick Step-Alpha Vinyl 6 Castelli Specialized Oakley Specialized
EF Education-EasyPost 5 Rapha Poc Poc /
Intermarche-Wanty-Gobert 3 Nalini Force / DMT

AG2R-Citroen

V ekipi leta 2022 ostajajo vsi glavni zvezdniki in opremljevalci in enak je tudi dizajn dresov. Lani smo jih pred sezono večinoma kritizirali, a se je zgodilo prav to, kar sem predvidel: ker je tako drugačen, nam postaja počasi všeč.

AG2R-Citroen

8/10: Eno točko več kot lani si zaslužijo, ker vztrajajo kljub vsem kritikam. Tudi pri rjavih hlačah, ki me osebno niso nikoli motile toliko, kot bi me recimo svetlo modre … Še eno točko več pa zato, ker sem se lani motil. Dres sploh ni tako zelo slab. Koristi mu, da ni posejan z množico različnih logov v malem morju barv.

Astana-Kazahstan

En veliki sponzor manj, a enaka majica kot lani, ko sem jo ocenil kot najboljšo. Še vedno bodo nosili čelade Limar, očala in čevlje pa očitno po lastni izbiri.

Astana-Qazaqstan

10/10: Dobrega dresa ni treba menjat, niti spreminjat. Za dres neposrečeno svetlo modro barvo, kakršna je kazahstanska zastava, so umirili s temnejšim vzorcem v spodnjem delu in na rokavih, tanke zlate črte pa dres elegantno popestrijo. Majica se tudi lepo sklada s temno modrimi hlačami. Že lani so državna prvaka Alekseja Lucenka (Kazahstan) in Luisa Leona Sancheza (Španija) počastili z majicama, kakršne si državni prvaki zaslužijo. Letos ima to čast Kazahstanec Jevgenij Fedorov.

Bahrain Victorious

Bahrajnska ekipa menje proizvajalce dresov prej kot ji uspejo kolesarji potrgat. Lani so Le Col zamenjali z Nalinijem in že maja sklenili partnerstvo z Alejem, ki je pozneje za Tour priskrbel kar grozen dres, kot bi bil nekdo na tripu. Letos za zdaj ostaja opremljevalec Ale, kot že od začetka z njimi ostaja Rudy Project.

7/10: Glavna tema ostaja podobna kot lani, a je vzorec precej bolj izpostavljen tudi tam, kjer za to ni bilo nobene potrebe, na primer v zgornjem delu ter na rokavih, veliko več pa je tudi raznih napisov. Dres je manj uravnotežen in ga za razliko od lanskega v trgovini ne bi izbral, niti če bi bil brez napisov.

Oceno deset pa si vsekakor zaslužijo dresi prvakov, vključno s poslikavami čelad.

BikeExchange-Jayco

Lanska velika sprememba imena in mnogih opremljevalcev je prinesla tudi popolnoma nove drese, ki jim ni bilo mogoče dodeliti pozitivne ocene. Letos so prestopili k Giantu in dobili tudi njegove čelade ter zamenjali proizvajalca oblačil. Težko bi bilo slabše kot lani. In pravzaprav niti ni.

Team BikeExchange-Jayco

6/10: Prva težava je povezana z nerazumljivim trendom belih rokavov. Druga s prevladujočo modro barvo v odtenku smrkcev. Marsikaj bi bilo mogoče ublažiti s črnimi hlačami, a so modre k sreči vsaj malo temnejše – ampak modre so tudi dolge hlače, ki vse skupaj še potencirajo! Dodaj modre rokavice, modro čelado in modro kolo (ki je sicer lepo). Veliko modrine. In večji ko je kolesar, huje je. Svetlo modra ne dela Dylanu Gronewegnu nobene usluge.

Team BikeExchange-Jayco

Točko več kot lani dobi, ker je vseeno bolje in ker so dresi dejansko prepoznavni. Še točko več pa, ker imam občutek, da se nam bodo izstopajoči dresi sčasoma vseeno prikupili kot simpatična posebnost, a samo, če bodo pri barvi smrkcev vztrajali. Dlje ko to gledam, bolje se mi zdi. In bolj se mi po glavi plete tale komad.

Bora-Hansgrohe

Po dolgem času so zamenjali opremljevalca. Sportful se je s Petrom Saganom preselil v TotalEnergies in bo ostal s Slovakom še deset let, torej tudi po zaključku njegove kariere. V World Tour pa se vrača Le Col, ki je poskrbel za enega bolj simpatičnih dizajnov, hvalijo se tudi z aerodinamiko.

10/10: Menda so se zgledovali po dizajnu dresov univerzitetnih baseballskih moštev. Pojma nimam o baseballu, ampak zadeva funkcionira očitno tudi v kolesarstvu. Marsikoga bo zmotila asimetrija, a mene osebno moti le črn desni rokav. Rdeči kvadrat se ujema z logotipom destinacije Ötztal, ki je lani preveč izstopal. Tema se ponovi tudi v spodnjem delu hlačnic. Elegantno je tudi pretežno črno kolo z zelenimi poudarki in rdečo notranjo stranjo vilic. Skratka, eden od dveh najboljših.

Cofidis

Po nekaj letih so drese, ki so res ostali daleč v času, vendarle zamenjali. Še bolj presnetljiva je izbira opremljevalca, to je Decathlonova kolesarska blagovna znamka Van Rysel. Bodo poslej videti kot Dekatlončki? Presodi sam.

Cofidis

8/10: Točko več kot lani si zaslužijo že zato, ker so se znebili rdečih hlač. Odtenek rdeče ne vzbuja več občutka cenenosti, ampak deluje elegantno. Žal je Cofidis še ena ekipo več z belimi rokavi in to jim kako točko vzame. Simpatična popestritev je navpično postavljen logotip. Na hrbtni strani je Cofidisov znak, torej sonce.

Cofidis

Na treningih bodo nosili rumene majice, ki so skoraj točno take barve kot tista rumena majica.

Cofidis

Cofidis ima poleg moške in ekipe parakolesarjev in parakolesark tudi žensko kontinentalno ekipo in vsi nosijo enake drese, čedna pa je tudi majica državnih prvakov.

DSM

Lani so v sodelovanju z Bioracerjem predstavljali blagovno znamko oblačil Keep Challenging. DSM je namreč razvil material s komercialnim imenom Dyneema, ki naj bi ob padcih kožo bolje ščitil pred odrgninami. Prijateljstvo z Bioracerjem je očitno končano, po novem oblačila šiva Nalini, blagovna znamka Keep Challenging pa ostaja. Moški in ženske bodo nosili enake drese.

Team DSM

6/10: Vertikalna trakova sta značilnost že od leta 2014, v primerjavi z lanskim dresom pa ni očitnih sprememb, razen nekaj več napisov sponzorjev. Ocena je slabša kot lani. Zakaj? Če so se mi nekateri dresi priljubili, se mi ta gotovo ni.

EF Education-EasyPost

Vaughtersovo moštvo in Rapha nas vedno pustita čakati v pričakovanju, da bomo dol padli. Običajno ljudje res padejo dol, navduzšeni so bili celo nad racmanom na dresu za Tour leta 2020. Lani me niso pretirano navdušili, niso pa bili slabi. Boljša se mi je zdela rešitev, ki so jo predstavili na Touru 2021. Letos so pod svoje okrilje vzeli še novo žensko ekipo World Toura EF Education-TIBCO-SVB in nobeno presenečenje ni, da so si dresi precej podobni.

EF Education-EasyPost

5/10: Lani je dobil dres oceno osem, ker je govoril zgodbo. Letos zgodbe očitno ni. Tisti z boljšim spominom pravijo, da so imeli dresi podoben vzorec že v časih, ko se je imenovala ekipa Garmin-Slipstream, a se tega ne spomnim. Kakorkoli, razpoznavna rožnata ostaja, v pelotonu bodo dobro vidni, kdo bo tudi rekel, da mu je všeč drznost, jaz pa mirno rečem, da je tole za petico. Slabše kot BikeExchange-Jayco, res je.

Groupama-FDJ

Letos bodo lahko uporabljali lanske drese. Spremenilo se ni praktično nič. V eni najbolj konsistentnih ekip, kjer mnogi začnejo in končajo profesionalno kariero, ostajajo bolj ali manj isti sponzorji pa tudi isti opremljevalci.

7/10: Nepretresljivo. Modre hlače nekako niso moteče, čeprav se odtenek ne razlikuje bistveno od BikeExchange-Jayco.

11/10: Vodja ekipe Marc Madiot prvake tradicionalno počasti z dresi brez ogromnih sponzorskih napisov. Letos bosta v zares elegantnih dresih vozila Luksemburžan Kevin Geniets in Litovec Ignatas Konovalovas, Stefan Küng pa v kronometrih dres evropskega prvaka. Sicer je tudi švicarski prvak v vožnji na čas.

Ineos Grenadiers

Britanska ekipa je spet zamenjala proizvajalca dresov, po novem je to belgijski Bioracer. Po sezoni in pol se vrača burgundsko rdeča barva in velik Ineosov logotip. Tudi letos uporabljajo na treningih bolj vidne oranžne drese in oranžne čelade. Ki sploh niso napačni.

7/10: Bolj izstopajoč videz kot lani, a brez pretresljivih prijemov. Karo vzorec na rokavih preveč spominja na vzorec Astane-Kazahstan. Dobili bi oceno več, če ne bi pretiravali s preveč logotipi. Na prsih, hrbtu in še rokavih. Niso edini, pa vseeno.

Ineos Grenadiers

Intermarche-Wanty-Gobert

Nov dres so predstavili relativno pozno in brez velikega pompa. Ki si ga niti ne zasluži. Zamenjali so opremljevalca, to je po novem Nalini. Letos imajo še več sponzorjev, česar jim seveda ne smemo zameriti, barvno kombinacijo pač.

3/10: Ni dosti slabše kot lani, morda je celo malo bolje, ampak še vedno ni videti kot da gre za ekipo svetovne serije. Vsega je preveč. Logotipov. In barv. Še eno točko pa sme odbil, ko dem videl hlače, kjer je spet vsega odločno preveč.

Intermarche-Wanty-Gobert Materiaux

Israel-Premier Tech

Ekipa je dobila velikega sponzorja, ki si je po konfliktih v Astani prizadeval ostat v kolesarstvu. Izraelska ekipa je bila precej logičen partner: Premier Tech je kanadsko podjetje, solastnik ekipe pa je Kanadčan.

Israel-Premier Tech

9/10: Israel Start-Up Nation je lani začel s trendom belih rokavov oziroma belega zgornjega dela dresa. Bil je eleganten, a nepretresljiv, letos pa so spodnji del razgibali z mozaikom, ki spominja na zlata sedemdeseta. Vzorec se ponovi na robu hlač in še na nogavicah. Ne bi bilo škode, če bi bile raje bele. In če čelada ne bi bila tako pisana. Vsekakor pa si zaslužijo pohvalo za potisk spodnje majice.

Jumbo-Visma

Tudi letos se dres ni bistveno spremenil. Manj črne, več rumene, nekaj rdeče in po novem še malo zelene. Ženski dresi so v osnovi enaki, a s peščico napisov drugih pokroviteljev.

Team Jumbo-Visma

7/10: Osje rumena. Rdeče rdeča. In še zelena. Precej grozna kombinacija. Neglede na vse pa dres ni tako slab, pač klasično nelep, česar smo v profesionalnem kolesarstvu vajeni. Ali, drugače: lahko bi bilo tudi huje. V skupini jih ni mogoče spregledati. Vseeno je škoda, da niso raje uporabili dizajna z lanskega Toura.

Lotto-Soudal

Znebili so se črne barve v zgornjem delu dresa, ki jo je nadomestila rdeča. Imajo sicer dve varianti. Na belgijskih dirkah bo na vrhu logo tip Lotto, na drugih pa Soudal.

Face Peters

7/10: Nepretresljivo. Bolje kot lani.

Movistar

Movistar vsako leto poskrbi za kako spremembo, a ostaja prepoznaven. Po novem jim šiva drese La Passione, ki je vnesel nekaj več elegance s temnejšim odtenkom in igrivost z vodoravnimi linijami. V identičnih uniformah bodo dirkale ženske. Nekateri so očitali podobnost z dresom ekipe Sky leta 2017, ki je imel tudi modre črte v spodnjem delu, ampak sam tega ne opažam.

Movistar

9/10: Lani je bil dres eleganten, a morda nekoliko dolgočasen, letos je malo bolje, a še vedno precej nedomiselno. Od La Passione vendarle pričakujemo še več.

Quick Step-AlphaVinyl

Zamenjali so opremljevalca z dresi, to je zdaj Castelli. Znebili so se rumene barve, saj se je Lidl umaknil, spet pa uvedli več bele barve. Lani so mi šele sredi sezone povedali, da je potisk majic aludiral na volčji kožuh. Kar se mi je zdelo bizarno.

Quick Step-AlphaVinyl

6/10: Ah, še ena ekipa z belimi rokavi. Veliko znakov sponzorjev. Ne razumem prav dobro vloge roza črt na majici in hlačnicah. Preveč je vsega.

Trek-Segafredo

Lanski ni bil pretresljiv, letošnji je še manj. Enako dolgočasni dresi ženske ekipe se razlikujejo le po barvi Trekovega znaka. Za trening jim je Santini priskrbel rožnate oprave, ki so bistveno boljše, in bi jih morali verjetno zamenjat le za Giro.

Trek-Segafredo

6/10: Preveč. Beli.

Trek-Segafredo

UAE Emirates

Brez sprememb.

UAE Team Emirates

7/10: Na začetku lanske sezone mi je bil zelo všeč zaradi rokavov, potem pa me je začel dolgočasit, zato dobi slabšo oceno.



(Ne)častne omembe

Nekaterih ekip ne smemo izpustiti, čeprav nimajo licence World Team. Bodisi zato, ker njihove drese nosijo veliki zvezdniki, bodisi zato, ker so z dresi navdušili ali, obratno razočarali.

Alpecin-Fenix

Dres se ne razlikuje bistveno od lanskega, razen sponzorskih napisov, med novimi je najbolj opazen Deceuninck.

7/10: Zelo povprečno. Dres se ne trudi biti lep, a niti ni grd kljub obilju sponzorskih napisov, ki pa so v beli barvi, razen seveda znaka Alpecin.

TotalEnergies

Francoska ekipa, ki si želi vstopit v svetovno serijo, bo letos bolj na očeh javnosti zaradi Petra Sagana. S seboj je v ekipo pripeljal hordo pomočnikov in opremljevalce, tudi Santini, žal pa ne tudi dizajnerja, ki je zaslužen za drese Bora-Hansgrohe.

Total

6/10: V primerjavi z lansko opravo je letošnja vsekakor boljša. Znebili so se rdečih hlač, ki so zdaj modre. Črne bi bile boljše. TotalEnergies je naftno podjetje, ki se verjetno trudi z znakom vzbujati vtis, da jim je mar za okolje. Nekako imam občutek, da se je dizajner dresa precej zabaval, ne vem pa, če njegove domislice zabavajo večino. Škoda, da je odtenke teh barv tako sramežljivo prenesel na spodnji del majice in rokave. Ne vem kaj, ampak nekaj ne štima. Poleg tega je večina videti, da imajo še kakšnih pet kilogramov zraven. Poleg tistih, ki so jih tako ali tako nabrali čez zimo.

Drone Hopper-Androni Giocattoli

Šef italijanske ekipe si je za naslednja tri leta zagotovil novega sponzorja Drone Hopper, ki se ukvarja z droni. Dres ni zdaj nič lepši. Še vedno je grozen. Kot podloge za krožnike, ki so bile v slovenskih picerijah moderne v devetdesetih letih.

Drone Hopper-Androni Giocattoli

3/10: Kdor je brez smisla za humor, bi jim mirno podelil najnižjo možno oceno, a so preveč zabavni, da jim ne bi dal trojke. Konec koncev je še vedno bolje kot lani.

Kern Pharma

Za lansko sezono je španska ekipa pridobila licenco pro, letos pa vsaj z dresi konkurira moštvom svetovne serije. V primerjavi z lanskimi so naredili vsaj tri, če ne štiri korake naprej. Etxeondo je sicer manjša baskovska znamka oblačil.

Equipo Kern Pharma

10/10: Kar je sponzorskih napisov, niso moteči. Elegantna zelena barva. Nepretenciozen vzorec v svetlejšem odtenku. Brez napisov bi z veseljem tak dres oblekel za lokalno rundo.

 

 

Komentarji

EF dres dejansko paše Lachlanu Mortonu oz. njegovi frizuri. Moramo ga videti še s čelado na glavi.

Meni je EF TOP. Sploh zaradi temno zelenih hlac. Kot ze tista SE dresa lansko leto. Ti si Astani dal 10, jaz pravim da so boring. Je pa res, da je meni modea barva zelo nepravilna. Kar dejansko zanima meni vsecen Movistar. Veliko vec prefinjenosti.
A za drznost v gaficnem oblikovanju - dje kolesarski dresi tko ne gredo, jaz nominiram ekipo Canyon-Sram. Od dresa do bajka.

Ostala paleta je... kr nekaj. Pa se vedno mi ni kasno kako lahko nek sponzor misli, da nekdo kupi nekaj ker je njegova znamka napisana na dresu. Prej je to mimo reklama za firmo, se bolj boleca za dres.

Hjo, ne gre popravit tipkarskih.... na telefonu pa se vidi sam dve vrstici... -developers @ runda - please change that.

Pa se to - kako od la passione pricakujes vec, ce celotna njihova kolekcija temelji na Enobarvnih, barvno tonalno zbitih barvah, pa dve majci sta morebiti crtasti...

Jaz sem se najprej malo zgražal nad Borinimi in BEX-ovimi dresi... potem sem pa videl vse ostale. Če bi moral, bi raje vozil kakšnega od ženskih ekip. Kern in bivši Rally team mi imata dejansko najlepše.

Ženski še pridejo na vrsto. Dejansko so v povprečju boljši. Canyon-Sram je res drzen, medtem kot EF ... ne vem kje sem to že videl, ampak sem. Zabrišeš vodni balon v platno pa je. Niso prvi. Samo čakam, da bodo dizajn prodali kot NFT. Res pa dres paše Lachlanu. Ker je pač tak, kot da je na gobah :)

Na primeru EF in Astane se bomo vedno ribali tisti, ki so jim bliže gobe in tisti, ki nam je bliže whisky. V redu, Astanina modra barva ni ravno top, ampak jebi ga, taka je njihova zastava in to je vendarle treba vzet v ozir.

La Passione je nekaj, kar bi jaz kupil (raje imam whisky kot gobe), ampak realno od dresa kolesarske ekipe vseeno pričakujem kaj več kot eno barvo in par črt. Recimo to, da jih opazim v grupi.

Ne vem če bo nekdo kupil nekaj, ker vidi logo na dresu. Ampak očitno bo, sicer se tega ne bi šli. Meni je tudi neverjetno, da ljudje nekaj kupijo, ker je influenserka rekla, da je topšit. Pa kupijo.

😂🤣😂 Matej, u made my.
Ja, pa ves kaj je meni fascinantno pri teh Influencerjih, da noben nima takega zivljenja kot vecina. Ne hodijo v sluzbo, ne delajo kaj pretirano (enkrat ena objavla svoj urnik in sem cist pop...),... pa kaj pol oni vedo kaj jaz rabim? Mislim zakaj bi bli meni relevantni ce mi niso cist nic podobni?! Pa to mi ne gre v glavo - vplivnezi dobijo vse for free pa itak sam hvalijo - skurcal se nobeden ni nicesar... mi pa delamo zato da si jedva kaj kupimo. In z naso kupnino se pol ti vplivnezi slepajo da lahko cele dneve 'hc' kolesarijo in se oblacijo v kolesarske cote-visek video kreativnosti... ps:a ni art se sleci in ne obleci ? (Cist narobe svet)
uf sem se skasljala. 😂

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.