Bennett ekspres zanesljiv tudi na Vuelti

Ni bilo lahko, a Sam Bennett je vendarle svojo Vuelto začel tako, kot je končal Tour. Z zmago v šprintu. Etapa je minila bolj, a ne povsem mirno kot prejšnje. Danes je etapa spet naklonjena ubežnikom.

Gomez Sport

Na Giru so se kolesarji skregali z organizatorjem in dosegli skrajšanje etape, a tudi potem šprinterjem dirkanje ni bilo v interesu. Drugače je bilo na Vuelti, kjer je priložnosti za šprint še manj kot vrhunskih šprinterjev na štartni listi.

Sproščena, a hitra etapa

Trasa brez enega samega kategoriziranega gorskega cilja se je v prvih sto kilometrih spustila za 700 metrov, zato je bila visoka povprečna hitrost pričakovana kljub umirjenemu tempu. Ampak, okoli 100. kilometra je sproščeno zabavo za nekaj časa spet začinil veter in menda je po zaslugi Movistarja letelo tudi do 80 kilometrov na uro. Kot običajno se ni zgodilo nič pretresljivega, red pa je naredila Jumbo-Visma in umirila tempo. Četverica v fugi si je lahko oddahnila, potem ko je njihova prednost v petnajstih kilometrih padla s slabih dveh na komaj pol minute.

Gomez Sport

Zaključek je bil videti v potni knjigi precej zapleten, a na koncu je bila trasa nekoliko drugačna. V Ejeo de los Caballeros je zadnjih deset, petnajst kilometrov letelo po ravni cesti brez ovinkov tudi okoli 70 kilometrov na uro in kar noro je bilo opazovati kolesarje, ki so pri tej hitrosti sloneli s podlaktmi na krmilu. Magnus Bäckstedt, ki v komentarjih ne zamudi priložnosti, da ne bi obsojal takega početja, se je verjetno doma kar tresel.

Najboljša šprinterja ne dirkata skupaj

Deceuninck-Quick Step je okoli Sama Bennetta med to norijo zbral kompletno moštvo, kot v dobrih, starih časih Cipolinnijevih šprinterskih vlakov. Lokomotiva je bil TGV de Clermont-Ferrand, francoski prvak v vožnji na čas Remi Cavagna, ki je s hitrostjo krepko čez 70 pripeljal ekipo v daleč najboljši položaj pred vstopom v veliko krožišče.

Traso so speljali v nasprotni smeri urinega kazalca, torej krog in krog rondoja, kar je bilo verjetno bolj varno. Deceunick-Quick Step je izpeljal zaključek vrhunsko, a potem so se vendarle vpletli med njihove vrste še ostali. V zadnjem ovinku sta bila Aleksander Ribušenko z Jasperjem Philipsenom (UAE Emirates) na notranji poziciji – hoté ali slučajno? – in s tem je bil Bennett odrinjen v desno, ob ograjo in v gnečo. Če je Philipsen začel šprint precej zgodaj, ga je Bennett začel daleč v ozadju … a vseeno zmagal.

Gomez Sport

Jakub Mareczko (CCC), Pascal Ackermann (Bora-Hansgrohe), Gerben Thijssen (Lotto-Soudal) in Matteo Moschetti (Trek-Segafredo) so bili daleč od zmage, kar pa ne pomeni, da jim ne more uspeti naslednjič. Tudi Bora-Hansgrohe je delovala dobro. 2,5 kilometra pred ciljem so se skušali nekako vriniti v vlak belgijske ekipe, a je nekdo iz Dceuninck-Quick Stepa kar agresivno pokazal, naj se ne vmešavajo. 

Toda Bennett je vseeno izkazal takšno premoč in v intervjuju po dirki tudi samozavest, da se samo po sebi odpira vprašanje, kdo je letos najboljši šprinter. Arnaud Demare (Groupama-FDJ), ki s svojim predanim vlakom melje v Italiji in včeraj ni šprintal, ker ni hotel šprintati? Ali Sam Bennett, ki je na Touru premagoval močnejše tekmece, kot jih ima Demare na Giru. Vprašanje, na katerega nimamo odgovora, lahko pa o tem debatiramo v komentarjih.

 

5. etapa

Štart: Huesca (465 m)
Cilj: Sabiñánigo (787 m)
Razdalja: 185,5 km
Višinska razlika:3400 m
Profil ni videti nič posebnega, ampak s 3400 metri višinske razlike bo to še ena težka etapa. S tremi kategoriziranimi klanci v zadnjih sedemdesetih kilometrih je trasa seveda prezahtevna za šprinterje, favoriti za rdečo majico pa bodo razmišljali o jutrišnji etapi, ki utegne pretresti razvrstitev pri vrhu. Tako lahko verjamemo, da bodo priložnost končno dobili ubežniki. Razen … če je ne bodo.
Vzpon 2. kategorije na Alto de Vio (13,5 km/4,7 %) ni pretežak, strmejši odseki so kratki, a ozka cesta daje verjetno vtis, da je klanec težji. Sledi komaj 2 kilometra dolg spust in že vzpon 3. kategorije na Alto de Fanlo (6,4 km/4,6 %), tako da vmes ne bo počitka. Na začetku je vzpon stopničast, zadnja slaba dva kilometra pa sta bolj strma.
Sledi daljši spust do vzpona 2. kategorije na Alto de Petralbo (8,7 km/5,2 %). Prvih pet kilometrov se široka tropasovnica vzpenja s 6,7 odstotki, potem pa se do vrha nadaljuje skozi 2.600 metrov dolg predor. Na dolgem spustu po široki cesti se ne bodozavor niti dotaknili, prav dosti škode pa ne bo mogoče narediti niti na vzponu, ki ni pretirano selektiven. V cilj bo verjetno prišla manjša skupinica, ki pa bo morala pred ciljem opraviti z vzponom. V zadnjih 300 metrih naj bi bil povprečen naklon 6,2 odstotka, maksimalen pa slabih 10 odstotkov.
Mnoge ne izključujejo, da bo srečo spet poskusil Alejandro Valverde (Movistar), ki bi znal v takem zaključku tudi zmagati, seved apa ne iz ubećne skupine. Vprašanje je, kdo bo imel poleg Movistarja interes za lov v precej dolgi etapi, sploh če se bo oblikovala močna skupina ubežnikov brez resnih pretendentov za preboj med prvih deset v skupnem seštevku. Movistar mora misliti tudi na Enrica Masa in štediti z močmi pred jutrišnjo etapo.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.