Novost: Bianchi Arcadex

Končno je tudi Bianchi predstavil karbonsko gravel specialko za široke plašče. Gravel kolo z aerodinamičnimi prvinami, kot pravijo pri Bianchiju.

Bianchi

Aluminijasti Impulso Allroad je v Bianchijevi liniji že kar lep čas, a že pripona allroad pove, da gre bolj za vsecestno kolo, ki je serijsko opremljen s 35-milimetrskimi, sprejme pa največ 40-milimetrske. To se je zdelo veliko pred nekaj leti, novi trendi pa – poleg poskusov z vzmetenjem, potopnimi oporami in perverzno širokimi krmili – narekujejo čedalje širše gume. Novi Bianchi Arcadex prihaja s precej sproščeno geometrijo in možnostjo namestitve 47-milimetrskih plaščev na obročnikih 650b.

Ne, to (še) ni električno kolo

Če se proizvajalci, ki so jim blizu gorska kolesa, ukvarjajo z vzmetenimi specialkami za gravel, pa tisti bolj cestno orientirani težijo k aerodinamiki. Glede Arcadexove oblike bodo mnenja gotovo deljena. Na videz daje Arcadex z zanimivo oblikovano glavno cevjo, spuščenimi zgornjimi zadnjimi vilicami, krilci v spodnjem delu vilic in integrirano sedežno oporo še bolj aerodinamičen vtis kot cestni Oltre XR4. Ta videz nekoliko pokvari samo izpostavljeni kabel zadnje zavore, ki je speljan po notranjosti šele od vrha spodnje cevi. Ostali kabli so skriti, ne glede na to, ali izberemo mehanske ali elektronske prestavne sisteme.

Spodnja cev je nenavadno široka, sredina pa zajetna, zato nekateri sklepajo, da je okvir za ceno nekaj gramov več že pripravljeno na izvedbo z elektromotorjem. Okvir v velikosti L (55 cm) tehta 1100 gramov, še 480 gramov tehtajo vilice. V sredini se vrti ležaj standarda PressFit BB86. Zanimiva je izbira 31,6-milimetrske sedežne opore. Ožje in udobnejše 26,2-milimetrske so namreč postale skoraj standard na karbonskih okvirjih, ki še sprejemajo običajne opore z okroglim presekom.

Obverižne cevi so dolge 425 milimetrov, kot glavne cevi je 71 stopinj, kar nakazuje, da bo kolo italijansko odzivno, a že na videz je prednji trikotnik kratek in visok. Bolj kot dirkalen bolid je torej Arcadex gravel kolo za sproščene izlete. Omogoča namestitev blatnikov in celo zadnjega prtljažnika ter treh nosilcev bidonov – tretji je, kot je običajno, na spodnji strani spodnje cevi.

Bianchi je vedno vpadljiv

Iz trgovine boste Arcadexa odpeljali na obročnikih 700c s 37 milimetrov širokimi plašči WTB Riddler. Naknadno ga lahko obujete v do 42-milimetrske gume, z obročniki 650b pa torej lahko izberete tudi 47-milimetrske. Razmak med cevmi in geometrija torej nista revolucionarna, vsekakor pa zadostita osnovnim kriterijem modernega gravel kolesa.

Na okvirju je tudi nosilec za prednji menjalnik, a serijsko je kolo opremljeno samo z zadnjim menjalnikom z zadnjimi zobniki 11-42 ter prednjim 40-zobim verižnikom. Še ena izbira, ki nakazuje bolj sproščen pristop, s takim prenosom namreč solidno pripravljen kolesar prileze marsikam.

Škoda se mi zdi, da se barva celeste kar nekoliko umika s scene. Na kolesih ekipe GreenEdge je predstavljena precej skromno, enako pa tudi na Arcadexu. V barvni različici celeste je polovica okvirja temno modra. Vsekakor pa bo kolo močno izstopalo.

Sestavljeno kolo bo na voljo v dveh izvedbah, ki pa se razlikujeta samo po skupini Shimanovih komponent. Dražji je opremljen s Shimanom GRX 810, cenejši pa s prestavnim sistemom GRX 600 in zavorami GRX 400. Cene še niso potrjene.

Komentarji

dejan_mtb
16. 12. 2020 21:40:43

A tak kot bi bil iz kinder jajčka?

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.