Vuelta, 8. etapa: Roglič pokazal, kdo je šef

Roglič je Carapaza zmlel z najpogumnejšo letošnjo predstavo. Na drugem mestu mu že diha za ovratnik in, še pomembneje, Ekvadorcu je gotovo ranil samozavest. Vuelta se šele dobro začenja.

Gomez Sport

Pred štartom je udarila vest, da je Tom Dumoulin (Jumbo-Visma) po obupnih predstavah scagal in se vrnil domov. Za njim je naporna sezona, a resnici na ljubo ni dirkal dosti več kot Roglič. V zaključkih res ne bi bil koristen, bi pa lahko kolege razbremenil v začetnih fazah etap. Ker je Dumoulin zmagovalec in ne vodonoša, pa odločitev ni presenetljiva. Tudi Roglič se lani ni pretegnil in je po Giru izpustil Tour, Kruijswijk gor ali dol, saj je bilo pomembneje jeseni zmagati na Vuelti. Jumbo-Visma ostaja močna, obenem pa dirkajo bolj konservativno kot na Dirki po Franciji in kot pravzaprav že vso sezono.

Poskočnica na Moncalvillu

V pomoč jim je srborito razpoloženi Movistar, ki je v obupni sezoni najboljše prihranil za domačo dirko. Ubežnikom so tokrat žalostno usodo napovedali že pred vzponom na Puerto de la Raso, slabih 60 kilometrov pred ciljem. Silovitega tempa Ineos Grenadiers ni mogel umiriti in 30 kilometrov pred ciljem je bilo v glavnini samo še okoli 50 kolesarjev. Zadnja borca iz ospredja so pojedli že na začetku vzpona na Alto de Moncavillo.

Gomez Sport

Niso odnehali, takoj je šel naprej Alejandro Valverde, a so jih hitro dobili po prstih. Robert Gesink (Jumbo-Visma) je naredil red že po 300 metrov dolgem lovu, potem pa je vzel dirko v roke Michael Woods (EF). Pet kilometrov pred ciljem je izgubil Carapaz še zadnja pomočnika, Andreya Amadorja in Ivana Soso. In potem, bum, odpadla sta Valverde in Marc Soler, tako da je Enric Mas ostal sam med lačnimi jastrebi. Movistar se je, kot se rado zgodi, prekuril. Jumbo-Visma pa ne. George Bennett je sicer odpadel kmalu, ne pa Sepp Kuss.

Američan je edini sledil obetavnemu napadu Hugha Carthyja, ki je Carapaza prisilil v lov, Roglič pa je visel za njim. Carapaz ni bil videti najbolje, lovil je kakšen kilometer in potem je Kuss takoj spet skočil. Takrat se je Ekvadorec prebudil, ujel brez težav in se samo odpeljal mimo – z Rogličem na zadnjem kolesu. Odlično sta se držala Dan Martin (Israel Start-Up Nation) in Aleksander Vlasov, ki je 1600 metrov pred ciljem napadel, odpihnilo pa je Carthyja in že dosti prej Masa.

Gomez Sport

Vlasovu je sledil Roglič in s seboj vzel Carapaza. Če je bil pred tem, ko je tempo narekoval Carapaz, videti nekoliko nebogljen, je s pospeškom 750 metrov pred ciljem tekmeca dobesedno ubil. Carapaz je skušal slediti njegovemu napadu, a si je s tem verjetno naredil več škode kot korist – nekaj časa je še držal razdaljo, potem pa ga je povsem odrezalo. Njegova prednost 13 sekund ni zdaj vredna praktično nič.

Ključ do zmage: prihajajoči konec tedna in torkova vožnja na čas

Znotraj minute zaostanka sta še Dan Martin in Carthy, Mas pa s slabima dvema minutama zaostaja toliko, da bi moral v eni od etap izvesti čudežno predstavo. Kakorkoli, bela majica je za zdaj varno na njegovih ramenih, pred Davidom Gaudujem (Groupama-FDJ) ima dobre štiri minute zaostanka. A bolj nevaren je verjetno Vlasov, ki je včeraj nadoknadil pol minute zaostanka za njim.

Movistar ima še vedno v deseterici tri može, a sta Valverde in Soler čedalje manj nevarna. Zanimivo bo videti, ali bodo še naprej dirkali agresivno in upali, da jim slednjič vendarle uspe, ali pa bodo začeli braniti svoje pozicije in prvo mesto v ekipni razvrstitvi. Včeraj se jim agresivna taktika ni izšla, čeprav je Valverde pridobil eno mesto in zdaj na 8. diha za ovratnik Felixu Grossscharnetju (Bora-Hansgrohe) in Estebanu Chavesu (Mitchelton-Scott).

Wout Poels (Bahrain-McLaren) je dirkal najbolje doslej in če bo tako nadaljeval, je resen kandidat za uvrstitev med prvih pet. Chaves je sicer pridobil eno mesto na račun Solerja, vendar je precej zaostal na terenu, kjer bi moral pravzaprav blesteti.

Gomez Sport

Za Rogliča se dirka razpleta sanjsko. V naslednjih dveh etapah bo lahko nekoliko bolj sproščen in se ne bo ukvarjal z rdečo majico, v soboto ali najkasneje nedeljo pa jo bo bržkone že oblekel. Po prostem ponedeljku je v torek vožnja na čas, kjer bi že moral nabrati dovolj prednosti pred manj zahtevnim nadaljevanjem. Če ne bo nepredvidenih situacij, lahko resno spremeni vrstni red samo še predzadnja etapa s ciljem na Alto de Covatilli.



9. etapa

Štart: Castrillo del Val (855 m)
Cilj: Aguilar de Campoo (908 m)
Razdalja: 163,6 km
Višinska razlika: 1100 m
Končno ravninska etapa in nova priložnost za šprinterje! V zaključku bodo prevozili 35 kilometrov dolg krog okoli akumulacijskega jezera Aguilar. Ta ima svoje pasti, saj je na zahodni strani jezera cesta ozka in se nekajkrat napne, spusti pa so menda hitri. Deset kilometrov do cilja je cesta spet širša, a 6 kilometrov pred ciljem je 700 metrov dolg vzpon s povprečnim naklonom okoli 4 odstotke. To ni dovolj, da bi šprinterjem povzročilo težave, vendar pa lahko vpliva na stanje nog in potem na zaključek.
V zadnjih petih kilometrih so samo trije resni zavoji. 4,5 kilometrov pred ciljem ostro desno in po dvopasovnici, čez petsto metrov pa sledi oster zavoj v levo na dvopasovno vpadnico v mesto. Ta počasi zavija levo in je idealen poligon za tekmo za pozicije pred 180-stopinjskim zavojem 1400 metrov pred ciljem. Tam bo treba spet pospešiti na polno po nekoliko ožji dvopasovnici, saj se 500 metrov pred ciljem zoži na en pas in zapelje v krožišče. Sledi še slabih 400 metrov ravne ceste. Zaključek ima tako pravzaprav dva, če ne tri cilje: ključne bodo namreč pozicije 1400 in 400 metrov pred ciljno črto.

Komentarji

Pavli
29. 10. 2020 11:05:13

Bi se dalo super komentar objaviti ze na dan etape?

Matej Zalar
30. 10. 2020 10:33:57

Živijo, to bi bilo super, a bi moral zamenjati turnus.

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.