Storck Grix.2 ima Classified Powershift

Storck se je med razvojem druge generacije gravel rakete povezal z belgijskim Classified, ki običajen prednji menjalnik nadomesti z notranjim prestavnim sistemom v zadnjem pestu.

Storck

Izdelki Markusa Storcka so nastopali v marsikaterih mokrih sanjah že pred četrt stoletja, ko smo se nadobudneži s tovrstno trdo pornografijo spoznavali samo preko tiskanih izdaj. A zdaj, ko gledamo filmčke na internetu, ni verjetno nič drugače. Storck je še vedno hud kot poper. In še prednjega menjalnika nima … čeprav ima dva.

Red okoli krmila

Prvo generacijo Grixa so oglaševali kot vsecestno kolo, ki naj bi se dobro peljalo s 25-milimetrskimi ali 50-milmetrskimi plašči na obročnikih 650b. Ni bil slab, ampak v drugi generaciji je še lepši. Cevi so manj zaobljene in imajo aerodinamični pridih, zadnje zgornje vilice so nekoliko spuščene, dobil pa je tudi navoje za torbe na prednjih vilicah, zgornji cevi in na spodnji strani spodnje cevi in celo za zadnji prtljažnik in blatnike.

Geometrija ostaja enaka kot pri predhodniku in je z relativno kratkim okvirjem za letnik 2022 precej konservativna, torej je tudi krmilna opora nekoliko daljša kot velijo moderni trendi. Kratka glavna cev obeta agresivno pozicijo na kolesu, precej strm kot vilic pa odzivnost prej kot stabilnost.

Namestili so krmilo s cestnega modela Aerfast3, tako da so napeljave, kolikor jih sploh je, integrirane v celoti.

Desna cev ob verigi je spuščena , kar omogoča tudi namestitev večjih verižnikov za sisteme 2x in še veriga manj udarja ob okvir. Z obročniki 700c spravimo gor gume širine 44 milimetrov, s 650b pa gre do 50 milimetrov.

Prestavljaj, ko obračaš 1000 vatov

Med petimi različnimi konfiguracijami je najzanimivejši Grix.2 Pro Classified s komponentami Sram Force XPLR 1 × 12 in obročniki Classified CF G30 z notranjim menjalnikom v zadnjem pestu. Tega niso na serijskem kolesu prvič predstavili na Storcku, kot se je marsikomu zapisalo, ampak smo se že lani čudili Ridleyu Noah Fast.

Prestavlja se z elektronskim stikalom na krmilu, ki je brezžično povezano s sprejemnikom na zadnji osi, ki jo označujejo za nič manj kot pametno. Prestavna operacija se izvrši v 150 milisekundah in menda vzdrži sistem tudi živalske obremenitve do 1000 vatov. Z 12-stopenjskim zadnjim verižnikom razpona 11-34 se doseže 451-odstotni prestavni razpon.

Prednji menjalnik ima tako malo prednosti, da se ga mnogi najraje kar znebijo, ampak zaradi velikih preskokov med prestavami to vsekakor ni optimalna rešitev, sploh če se lotevate dirkanja. Classified to težavo odpravi, obenem pa je v primerjavi s prednjim menjalnikom bliskovito hiter, desetinko ali dve pridobiš tudi, ker ni treba razbremeniti sistema, veriga je manj obremenjena, sistem naj bi bil neuničljiv in to brez potrebe po kakršnemkoli vzdrževanju.

Seveda niso pozabili omeniti, da je sistem bolj aerodinamičen kot s štrlečim prednjim menjalnikom, teža pa naj bi bila primerljiva. Par karbonskih obročnikov višine 30 milimetrov sicer tehta okoli 1375 gramov, a nevključujoč pesto Powershift (razumi, kdor more). Morda bo koga zmotila skromna notranja širina obročnika 23 milimetrov, to je pač kompromis, ker je isti set namenjen za cestna in gravel kolesa. Proizvajalec pravi, da je tako maksimalna širina plaščev 42 milimetrov. In še: če hočeš menjalnik Classified Powershift, lahko pozabiš na dimenzijo 650b.

Ena barva v ogromno odtenkih

Ta štos seveda ni poceni. Grix.2 Pro Classified stane 6.399 evrov. Najceneje se ga sicer dobi za 4.199 evrov, a v tem primeru s čisto običajnim prednjim menjalnikom Shimano GRX, za katerega pa vsaj vemo, kaj lahko pričakujemo. Obilo težav, a nič takšnega, česar ne bi bili vajeni. Classified Powershift pa naj ne bi povzročal težav, a ga nismo vajeni.

Edino barvo okvirja, ki je na voljo, opišejo nekoliko osladno kot barvo vulkanskega sončnega zahoda, sicer pa ni odvečne romantike: to je čista perverzija, a ne pretenciozna ali preveč buhteča, kot velja za koledarje v delavnicah. Pač, Storck. Sliši se res grozno.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.