Moots Vamoots RCS: vsecestna specialka

Moots se je zapisal med legende že davno pred štiridesetletnico obstoja, ki jo letos praznujejo z novim kolesom, kakršnega so si menda želeli od nekdaj.

Moots

Gravel kolesa dobivajo manjše obročnike s krepko več kot 45 milimetrov širokimi valjarji, groteskno široka krmila, vzmetenje in potopne sedežne opore. Idealna so za celodnevna divjanja po razdrapanih makadamih, manj pa za vožnje, kjer je prašne ceste za vzorec, sicer pa je največji izziv slabo vzdrževan asfalt ali pa recimo tlakovci kje v Belgiji ali Franciji. Odgovor so vsecestna kolesa – takšna, ki jih lahko na širokih, do 35-milimetrskih plaščih vozimo po vsem, čemur se lahko reče cesta. RCS je torej vsecestna izvedenka Mootsove cestne linije Vamoots. Eno kolo za vse? Recimo.

Široka paleta, samo iz titana

Moots ima simpatično linijo titanovih gravel koles. Routt RSL je tekmovalno naravnana specialka oziroma neke vrste klasično gravel kolo, Routt YBB pa sprejme celo do 50-milimetrske plašče na obročnikih 700c in je z vzmetenjem po principu soft tail z 20 milimetri hoda skrajno udobna križarka. Potem je tu še gorsko-cestni potovalnik Baxter z mogočnimi, 29-palčnimi obročniki in vzmetenimi prednjimi vilicami. Gorsko kolo? Skoraj, ampak s cestnim krmilom.

V cestni liniji je Vamoots RSL tekmovalna specialka, na voljo za obročne in kolutne zavore, a je pri slednji prostora med cevmi za največ 30-milimetrske plašče. Enako velja za vzdržljivostni model Vamoots DR z nekoliko bolj sproščeno geometrijo. Premalo za sodobne trende. Zato je zdaj tu Vamoots RCS z geometrijo, prilagojeno 32 milimetrov širokim plaščem, a z razmakom med cevmi za do 35-milimetrske plašče.

Specialka za 21. stoletje

RCS pomeni Routt County Special, po okrožju Routt v zvezni državi Kolorado, kjer ima Moots sedež in tovarno. Vse izdelke, od titanovih okvirjev do sedežnih in krmilnih opor, pa tudi karbonske vilice, izdelajo mojstri prav tam, v kraju Steamboat Springs, v osrčju Skalnega gorovja.

Nove so zaradi zahtev po širših plaščih karbonske vilice, cevi okvirja pa so iz njihovega najboljšega titana RSL. Dropoute so 3D-natisnili. Levi drži tudi zadnjo zavoro, tako da je ta lahko nameščena na okvir neposredno, brez nastavka. To pomeni, da smo omejeni na 140-milimetrske rotorje, a ne čisto, saj je mogoča tudi prilagoditev za 160-milimetrske.

Napeljava zavor in elektronskih menjalnikov je speljana po notranjosti okvirja, zaljubljenci v brezžični Sram eTap pa dobijo okvir, ki sploh nima vodnikov za prestave. Možna je namestitev zadnjega blatnika, na spodnjo stran spodnje cevi pa je mogoče namestiti še tretji nosilec bidona.

Zahtevam vožnje po slabših cestah so prilagodili tudi geometrijo, tako da je kot vilic položnejši kot pri modelu RSL: pri številkah od 52 do 56 je med 71,5 in 72,5 stopinjami, rake (odmik) pa je 47 milimetrov, ne glede na velikost. Obverižne cevi so 5 milimetrov daljše (420 mm). Krajši in višji pa je tudi prednji trikotnik, torej gre kolo nekoliko bolj v smeri granfonda. Komur to ni všeč in si zasluži drago kolo … lahko pri najbližjem uradnem prodajalcu, ki žal ni tako blizu, še vedno naroči okvir po meri.

Koliko stane večna ljubezen?

Cena serijskega kolesa vas utegne sezuti – ali ne, glede na to, da so podivjale tudi cene konfekcijskih karbonskih koles. Samo okvir (skupaj s krmilnim ležajem) stane 5.999 ameriških dolarjev oziroma slabih 5.000 evrov. Z Mootsovimi titanovimi in Enve karbonskimi komponentami ter skupino Sram Force AXS stane 10.793 dolarjev oziroma v evrih slabih devet tisočakov, s skupino Sram Red AXS pa 11.983 dolarjev, torej slabih deset tisoč evrov.

Pri tem je treba vedeti, da ko enkrat kupite Mootsa, tudi ostanete na Mootsu – na istem Mootsu, ne vsaka tri leta na drugem. Človek se zlahka zaljubi, a to naj bi bila večna ljubezen.

Komentarji

Vsec mi je, da je nekdo zacel uporabljat 'vecno ljubezen' ;))) ker ceprav pateticna, to res je... trdna in for life... zato ne vem zakaj vec punc ni na titanu. Titan je vse kar si punca od kolesa zeli. :)))
Ne predstavljam si, kako bi se od kaksnega Firefly-a ever odljubila.... ali Mootsa...

In kar je najbolje: večno ljubezen si lahko dejansko kupiš.

exactly!!!

Pornografije naj ne bi objavjali. Damn, sem mislil, da imam precej sexy specialko, pa vidim, da je to čist en drug level :)

@aljosa... poglej firefly... al pa raje ne...

Ali Speedvagen, English idr., zadnjič sem celo našel ene poljake z zelo sexi titanium bicikli. Drugače pa NAHBS in podobni “šovi”

Firefly. Ko te opominjajo "rajši ne glej" ... jaz pa ravno zaradi tega začnem drezat ven grčo iz dile, da bom videl, kaj se skriva pod www kiklo.

Ko sem kot mulc moral pri fotru kaj držat, medtem ko je švasal, mi je šlo najbolj na jetra njegovo stalno opominjanje, naj ne gledam v konico elektrode in da naj za boga držim, karkoli sem že moral, pri miru. Na jetra mi je šlo tisto čakanje na to, kdaj me bo speklo. In fotr tud. Ni mi bilo všeč švasanje.

Ko sem gledal pa tole https://www.flickr.com/photos/fireflybicycles/page5 sem si pa zaželel znat to delat. Kar naenkrat se mi je zazdelo, da to ni švasanje ampak kiparjenje.

Kar vidm, kako bi nosilce navrtal v steno nad sedežno in kako bi ga vsakič znova obešal gor ... ker to ni za v klet. To je za na steno. Sam roko mal stegneš in pobožaš.

Kristian Liebrand zašvas.

@kosmatinc.... jaz imam to hibo, da so mi vedno vsec in da vedno izberem stvari, ki imajo 'previlno' ceno.
Okvir z vilco se zacne pri 5k $.
@Matej Zalar - ne vem ce si jo lahko kupim... ;)))

Letos sem na Colorado Trailu spoznal Nate Bradleya, generalnega direktorja Moots. Super in izredno prijazen človek, po zaslugi Runde sem celo nekaj vedel o Moots kolesih. Ko sem se vrnil, sem mu poslal link do tega članka. Sicer pravi, da je spraviti kolesa v EU hudimano drago.

Super!

Če se prav spomnim, smo se pred leti grozno bali trgovinskega sporazuma EU-ZDA, zato da ne bi dobili iz Amerike cenenih izdelkov :)

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.